Naivo muļķu nometne

Sēdējām ar jēci pie Ogres stagnāt (universāl) veikala un prātojām, ka derētu kaut kur aizbraukt. Sākumā bija doma doties uz Rūjienu vai Valmieru, bet ienāca prātā ideja – iestāties skautos un tādā veidā aizbraukt uz kādu nometni.

Tad ātri vien tika atklāts, ka dažas gaidas jau pazīstam. No viņām tika iegūta informācija par nometni, kas notiek no 18. – 24. jūlijam ~20km no Madonas, pie Gulbēres ezera. Uzzinājām arī, ka pirmdien dodās prom Ogres skautu grupas vadītāja (nometne notika no ceturtdienas līdz ceturtdienai), tad nu izdomājām, ka tajā pirmdienā varētu arī tur ierasties un ievērtēt šo skautu-gaidu pasākumu.

Bet bija neliela problēma – mēs nebijām skauti un no tā izriet, ka šī nometne nebija priekš mums, pie tam mēs plānojām ierasties nometnes 5. dienā bez jebkāda pieteikuma vai vienošanās. Sākumā likās, ka aizbrauksim, sarunāsim un dzīvosim ar Ogres grupu, bet tad viena no gaidām atsūtīja īsziņu, kurā teica, lai mēs nesakam, ka pazīstam viņas… Tā nu mums pat vairs nebija uz ko atsaukties, tur ierodoties.

Beigās nolēmām vienkārši aizbraukt un skatīties, kas notiek, sliktākajā gadījumā dzīvot viņiem blakus kā tūristi, kā nekā nometne ir pie ezera un neviens no turienes mūs nevar patriekt. Bet kad ieradāmies, mēs smagi aplauzāmies, jo līdz ezeram bija vismaz 500 m un visa nometne notika Gulbēres muižas ābeļdārzā ar nožogotu teritoriju un uzraksts “prīvātīpašums” arī bija smuki izlikts pie ieejas.

Tā nu mēs tur kādas 5 minūtes stāvējām un domājām, ko darīt, līdz jēcis pasvieda savu vakardienas izprātoto ideju – uzdoties par 2 reportieriem no jauniešu vortāla, kura pārstāvji bieži braukā apkārt pa Latviju, fotogrāfē, iegūst informāciju par līdzīgiem pasākumiem un organizācijām un pēc tam to visu liek internetā.

Es neticēju, ka mums tiešām noticēs, bet nu tas ne tikai nostrādāja, tas mums deva kaut ko līdzīgu V.I.P. statusam. Mēs tikām iepazīstināti ar visām vadītājām, apkārtni un viss tika smalki izskaidrots. Kamēr citi jau 5. dienu ēda griķus un makaronus, mums tika pasniegtas ļoti garšīgas pankūkas ar ievārījumu. Kamēr citi maksāja 10 Ls par nometni, mēs tur parazitējām par brīvu. Kamēr skauti zāli teltsvietai nomīdīja, mums to izpļāva. Kamēr citiem bija kaut kāda kārtība, mēs varējām visai brīvi rīkoties un izmantot visas pieejamās ērtības, pat paklājiņi, kurus zem guļammaisiem palikt mums tika piedāvāti…

Tātad, mēs tur tiešām varējām izklaidēties pēc sirds patikas, vismaz sākumā tā likās. Tā kā bija jau vēls vakars un mēs bijām visai noguruši, tad pēc telts uzsliešanas, pankūku apēšanas, apkārtnes apskatīšanas un sevis iepazīstināšanas ātri vien gājām gulēt. Jēcis gan naktī uzcēlās augšā, saģērbās un devās gulēt uz citu telti, jo: 1) viņa stagnātiskais guļammaiss bija piesūcies ar mitrumu, 2) zem viņa bija diezgan pamatīgs akmens, 3) mūsu telts smirdēja.

No rīta, pāris stundas gulējis, viņš piecēla mani, pabrokastojām un tad devāmies uz benzīntanku, kas bija 5 km attālumā, pēc aliņa. Aizgājām, dzērām izlejamo Pilzenes alu par 24 sant/0.5l, uzkodām milzīgu siera bulku un gaidījām kādu, kas mūs aizvedīs atpakaļ. Pēc 2 kausiņiem tāds arī atradās un tad nu iekrāmējuši somās vēl alu, braucām atpakaļ. Visu dienu dzērām, peldējāmies, izklaidējāmies un kopā ar dažiem tipiņiem vēl ierēcām par skautiem-fanātiem, tipa roveriem…

Šeit jāpiebilst, ka visu nometni varēja sadalīt 4 daļās – vadītājas, mazās gnīdiņas (titulētas kā laumiņas), un skauti/gaidas, kurus vēl 2 daļās var sadalīt – infantīliskie fanāti un skauti/gaidas, kuri šeit tāpat kā mēs uz šejieni bija atbraukuši izklaidēties nevis iemācīties dažus jaunus mezglus sasiet vai iet 50 km bezjēdzīgā pārgājienā.

Neviens mums par nožēlu gan alu nedzēra, tikai kaut kādus pussy-drinkus-sidrus un 3 asprāši bija paņēmuši līdzi 15l šņabi… Ogres aktīvists arī bija litru līdzi paņēmis, viņiem galvenais bija – lai aizņem mazāk vietu un dod vairāk galvā. Tīri interesanti bija arī tipiņi no Salaspils, īpašu pateicību varētu izteikt arī viņu vadītājai, kura bija ļoti ‘laba tante’…

Tā nu mēs priecājāmies līdz vakaram, kad sākās paši lielākie cirki pie ugunskura un pussabrukušās muižas teritorijā. Tajā vakarā roveri (laikam augstākā skauta pakāpe), kas skaitā bija 3 un prātā kā 12 gadīgie puišeļi, organizēja ugunskuru. Un pie tā atrasties drīkstēja tikai izredzētie – viņi un lielgaidas (augstākā dīvaiņu pakāpe sievietēm), vismaz pēc 24.00… Protams, tur sēdēja arī mazākie šmurguļi, kuri prata uzvesties un līst ānusā lielajiem roveriem-karaļiem, kā nekā viņi taču jau 12 gadus kuļās kā spaļi pa dirsu šitādās nometnēs, kā nekā viņiem ir jau 23 gadi, kā nekā viņiem taču pieder šis ugunskurs.

Bet mēs, bezgoži, pirms tam malku viņu acu priekšā apmīzām, visu dienu apsmējām un arī tagad pienākuši pusdivpadsmitos pie ugunskura, viņus smagi aptaisījām, alu dzērām, jēcis pīpēja un jau pašā sākumā alus pudeli aizmetām krūmos, ko pēc 10 minūšu skaidrošanās arī savācām. Nezinu, cik punktus viņu statūtos mēs pārkāpām, bet katrā ziņā nebijām mēs tur pārāk gaidīti 😉 Un, kad 24.00 mums palūdza pamest ugunskuru un doties uz telti, mēs kategoriski atteicāmies paklausīt šiem infantīlajiem dauņiem.

Tad nu viens puika aizskrēja pēc vadītājas, kura mūs vēlāk padzina no ugunskura un pateica, ka mums jāiet gulēt tāpat kā pārējiem, jo no 24 sākas naktsmiers, ārā drīkst palikt tikai roveri, lielgaidas. Vēl ārā bija dažas vadītājas un pāris freaki, kam bija jānodrošina miers un klusums. Varbūt mēs drīz arī būtu aizgājuši gulēt, kā nekā mēs bijām izdzēruši diezgan daudz alu un visu dienu aktīvi izklaidējušies, bet par spīti šiem aptaurētajiem, mēs līdz kādiem 3 nodrošinājām viņiem darbu – mūs meklēt pa visu nometni un aicināt mūs iet gulēt. Beigās pēc kādiem 5 mēģinājumiem mūs nolikt gulēt arī devāmies pie miera.

Tam sekoja paģirains rīts un paziņojums: “Sakarā ar vakarnakts piedzīvojumiem, jums līdz 11 jāatstāj nometnes teritorija.” Tad nu vēl no rīta labi ierēcām, paēdām, sakravājām mantas, papukstējām un ap kādiem 12 arī aizgājām… nekur tālu gan – līdz ezeram, kur vēl kādu stundu pasēdējām un tad devāmies līdz benzīntankam, no turienes ar busu līdz Madonai, kur 1 stundas laikā paēdām, kāds cietumnieks piedāvāja palikt pie viņa pāris dienas, viena vecā paprasīja, lai viņu nofotogrāfē un vēl dažas meitenes satikām.

Tā kā uz Ogri vai Rīgu tajā dienā vairs nebija iespējams tikt, tad braucām ar busu līdz Pļaviņām, un no turienes līdz Ogrei, kur satikām labi daudz pazīstamu seju, uzslējām arī telti pie kultūras nama, bet pašvaldības policija mums to lika ātri vien novākt. Drīz devāmies uz mājām un tā beidzās mūsu pirmā un pēdējā skautu nometne…

Komentāri

Vix 07.08.2003 / 11:01:00

nu zini, shis ir pasaakums uz goda!
cepuri nonjemu Juusu priekshaa!! :))

SUUKLIS 07.08.2003 / 16:22:00

abi kristsapi[-dauni-] gan ir gudri

jeecis 07.08.2003 / 16:23:00

nu tad beidzot arii es esmu ieveerteejis.un patiikami atkal un atkal justies patiikami,vai tad tas nav patiikami,ko

K-azis 08.08.2003 / 09:39:00

Njaa… mors`a interpretaacijaa shitaiz pasaakumz izklausaaz reeciigaax…

grieta 17.10.2003 / 16:18:00

nu uz goda es ar esmu biju bijusi taja nometne, bet tas nebija pagaisgad,jo mes sr tur apmeram ta rikojamies un mus no turienes padzina..;) un sogad uz turieni mus neviens nenema……..;(

Santehnix 01.11.2003 / 20:13:00

Pareizi Darijat.
Varejat vel gaidas patrenkat.
bet vispar jums visss nahalavu gan labi sanaca.
man prieks par jums..

ess 06.01.2004 / 16:39:13

lol – baigi labs

maduce 17.01.2004 / 01:10:17

njaaa……………. forsi tev iet pa dziiviiti… :)))) lol

AN – J 27.01.2004 / 00:38:31

Bljins! Tikai tagad shito raxtu izlasiiju aiz neko dariit!! :))) Nju labais gan piedziiwojums!!! Shitaadi prikoli! Re5pect!!! ;D

yoyoman 24.10.2004 / 01:56:46

blin pizdec, kaa var naivus ljautinus piechakareet.

krizdabz 01.11.2004 / 00:17:02

Mjaa…Njirdziigi bez gala…Gribetos man ar kko tadu pasakt… 🙂

Anonīms 11.12.2004 / 00:54:21

Njaa interesanta adresiite =)

r. 16.01.2005 / 17:28:21

nu man jau gan skiet, ka juus esat lielakie idioti, kas tani nometnee vareja buut. Jeeli glevuli, kuri drosi jedz 100X mazaak neka jebkurs mazakais tas nometnes dalibnieks! tie jauniesi vismaz kko dara, protams paradas jautajums kada kvalitate, bet nu juus esat pilnigi lohi! ja es butu bijis nometne, jus veseli no turienes neaizietu! un spekuleshanu uz mikstsirdigu vaditaju sirdiim ir zemaakaa dziveslimena un sajegas paziime!

Smukuliiite 14.04.2005 / 15:15:14

Vai si nometne tiesam ir tik tizla ka visus met ara no vinas??????